Τροφές για λαμπερό μαύρισμα!

110

Υπάρχει λόγος που κάθε καλοκαίρι οι περισσότεροι περνούν ώρες στην παραλία και «ψήνονται» κάτω από τον ήλιο, φορώντας ανεπαρκές  αντηλιακό  και βάζοντας τον εαυτό τους σε κίνδυνο για  πρόωρη γήρανση  και  καρκίνο του δέρματος  : το μαύρισμα μας ομορφαίνει. Όσο, όμως, κι αν μας κάνει να δείχνουμε πιο ελκυστικοί, δεν αξίζει να ριψοκινδυνέψουμε την υγεία και τη φρεσκάδα του δέρματός μας για μερικές μέρες λαμπερού μαυρίσματος. Φροντίστε, λοιπόν, να χαίρεστε προστατευμένοι τον ήλιο, με το αντηλιακό και το καπέλο σας, και να αξιοποιήσετε ένα άλλο κομμάτι που θα σας βοηθήσει να μαυρίσετε, πιο φυσικά και ακίνδυνα: τη  διατροφή. 

Καταναλώνοντας πολλά  φρούτα και λαχανικά  , θα μπορέσετε να δώσετε στο δέρμα σας μια πιο  υγιή λάμψη  , σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Evolution and Human Behaviour.Οι τροφές, μάλιστα, με υψηλή περιεκτικότητα σε  βήτα-καροτίνη  , όπως τα καρότα και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μπορούν να βοηθήσουν ώστε το δέρμα σας να πάρει χρυσαφένια όψη.

Μην περιμένετε να μοιάζετε σαν να γυρίσατε μόλις από την παραλία, αλλά καταναλώνοντας τακτικά τα παρακάτω, θα καταφέρετε να τονώσετε το ανοσοποιητικό σας, να κρατήσετε μακριά τον καρκίνο και ταυτόχρονα να αποκτήσετε μια ελαφριά απόχρωση στη δέρμα σας, που θα σας κάνει να λάμπετε.

ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΝΤΙΛΙΑΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Καρότα Αν τρώτε αρκετά  καρότα  το δέρμα σας θα πάρει την ανάλογη απόχρωση κι αυτό με  52 θερμίδες   ανά φλιτζάνι ψιλοκομμένου καρότου, 3,6 γραμμάρια φυτικών ινών και 1 γραμμάριο πρωτεΐνης. Ακόμη, ερευνητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ στη Σχολή Δημόσιας Υγείας βρήκαν ότι η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε βήτα-καροτίνη, όπως τα καρότα, μπορούν να βελτιώσουν την υγεία του σπέρματος.

Γλυκοπατάτες  Οι  γλυκοπατάτες  είναι καλή πηγή  σύνθετων υδατανθράκων  που παρέχουν στον οργανισμό μας ενέργεια που διαρκεί. Ακόμη, βελτιώνουν την όραση και το ανοσοποιητικό και μπορούν να εμποδίσουν την εμφάνιση κάποιων τύπων καρκίνου, όταν καταναλώνονται τακτικά, ενώ, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε  φυτικές ίνες και λίγες θερμίδες  , ό,τι πρέπει δηλαδή για ένα υγιές βάρος. Οι γλυκοπατάτες αποτελούν επίσης πηγές βήτα καροτίνης, οπότε έχουν επίδραση στην απόχρωση του δέρματος

Πιπεριές Κόψτε τες, προσθέστε τες στη σαλάτα, φάτε τες σκέτες ή σε σάντουιτς. Όπως κι αν τις προτιμάτε, να θυμάστε ότι οι  πιπεριές  , ειδικά οι κόκκινες, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε  καροτενοειδή  , χαρίζοντας λάμψη στο δέρμα σας. Συν τοις άλλοις, μια μικρή κόκκινη, κίτρινη ή πορτοκαλί πιπεριά παρέχει στον οργανισμό σας μέχρι 3 φορές τη συνιστώμενη ημερήσια δόση βιταμίνης C.

Κολοκύθα κλασική  Οι κολοκύθες  θα έπρεπε να βρίσκονται πιο συχνά στο διατροφικό μας πλάνο, αν σκεφτούμε ότι 1 φλιτζάνι αποδίδει μόλις 49 θερμίδες, με 3 γραμμάρια φυτικών ινών, κάνοντας καλό στη σιλουέτα και το έντερο. Όπως και οι υπόλοιπες τορφές της λίστας, είναι πλούσια σε βήτα-καροτένιο  και μπορεί εκτός από ωραία, λαμπερή απόχρωση στο δέρμα, να βοηθήσει και κατά του καρκίνου.

Κολοκύθα butternut Μπορεί να μην είναι πολύ διαδεδομένη στο ελληνική κοινό, αλλά η μακρόστενη αυτή κολοκύθα είναι πλούσια σε βήτα-καροτίνη, βιταμίνη C, βιταμίνη Α και φυτικές ίνες –σε μισό φλιτζάνι περιέχονται περίπου 3,3 γραμμάρια φυτικών ινών.

Προτιμήστε τες στον ατμό ή ψητές σε μπουκιές και δείτε το δέρμα σας να παίρνει χρώμα.

Extra tip:  Επειδή τα καροτενοειδή απορροφούνται καλύτερα όταν καταναλώνονται με  λιπαρά  , φροντίστε να συμπεριλάβετε ελαιόλαδο, αβοκάντο ή ξηρούς καρπούς στο γεύμα σας με τα παραπάνω, για καλύτερα αποτελέσματα.