Συνέργειες ΑΕΙ με ΤΕΙ | Ελληνική Κυβέρνηση

55

Με ψήφους 149 υπέρ έναντι 121 κατά και 3 «παρών» επί της αρχής μετά από ονομαστική ψηφοφορία στην Ολομέλεια της Βουλής ψηφίστηκε το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις»

Το εγχείρημα εξορθολογισμού και αναδιάταξης της αρχιτεκτονικής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας που ξεκίνησε με την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και συνεχίστηκε με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων συνεχίζεται.

Το παρόν Σχέδιο Νόμου αφορά τρία σημαντικά Πανεπιστήμια και δύο από τα μεγαλύτερα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ):

• Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

• Το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

• Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΓΠΑ)

• Το ΤΕΙ Θεσσαλίας

• Το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας

Δημιουργούνται 37 Νέα Πανεπιστημιακά Τμήματα, 2 Νέα Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα και 2 Νέα Τεχνολογικά Πάρκα → https://actions.minedu.gov.gr/news/80-37-nea-panepistimiaka-tmimata 

Οι συνέργειες θα συνοδευτούν με 143 Νέες θέσεις ΔΕΠ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας:

• 65 νέες θέσεις ΔΕΠ για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

• 53 νέες θέσεις ΔΕΠ για το Πανεπιστήμιο Αθηνών

• 25 νέες θέσεις ΔΕΠ για το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο

Για τη στήριξη των τριών Πανεπιστημίων ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου ανακοίνωσε την επιπλέον χρηματοδότηση τους με 1,8 εκ ευρώ. Το κάθε Ίδρυμα θα λάβει 600 χιλιάδες ευρώ από το ΕΣΠΑ.

Ως τροπολογία ψηφίστηκε και το Νέο Σύστημα Διορισμού 15000 Εκπαιδευτικών (4500 το 2019 στην Ειδική Αγωγή, 5250 το 2020 και 5250 το 2021 για τις ανάγκες και των δύο βαθμίδων Εκπαίδευσης συνολικά)

Το προτεινόμενο σύστημα προβλέπει διαδικασία κατάταξης των υποψηφίων σε αξιολογικούς πίνακες βάσει σειράς προτεραιότητας και όχι με γραπτό διαγωνισμό, κάτι το οποίο απλοποιεί και επιταχύνει σημαντικά τις σχετικές διαδικασίες και θέτει προκαθορισμένα, αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια για την κατάταξη των υποψηφίων τα οποία αφορούν τα Ακαδημαϊκά τους Προσόντα και την Εκπαιδευτική Προϋπηρεσία αλλά και Κοινωνικά Κριτήρια. 

Στο πλαίσιο αυτό, η ισόρροπη προσμέτρηση Ακαδημαϊκών Προσόντων σε συνδυασμό με την Προϋπηρεσία εξασφαλίζει τη βέλτιστη επιλογή έμπειρου και επιστημονικά καταρτισμένου εκπαιδευτικού προσωπικού και ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα διεκδίκησης θέσεων σε υποψηφίους με υψηλά Ακαδημαϊκά Προσόντα με ελάχιστη ή μηδενική Προϋπηρεσία. Περαιτέρω, με τη μοριοδότηση των Κοινωνικών Κριτηρίων, εκδηλώνεται η πρόνοια του νομοθέτη για την προστασία της οικογένειας και των ατόμων με αναπηρία. 

Μοριοδότηση →  https://www.minedu.gov.gr/news/39194-17-01-19-neo-systima-monimon-diorismon-moriodotisi-2 

Με μια σημαντική τροπολογία που κατατέθηκε και ψηφίστηκε χθες στην Ολομέλεια της Βουλής διορίζονται όλοι οι δικαστικά δικαιωθέντες εκπαιδευτικοί, επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ το 2008. Η τροπολογία οδηγεί στην επίλυση ενός ζητήματος που επί 10 χρόνια ταλαιπωρούσε 450 εκπαιδευτικούς. 

Με την ίδια τροπολογία μειώνεται από 25 σε 22 ο αριθμός των Μαθητών ανά τμήμα στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία όλης της χώρας. Ο αριθμός των Μαθητών θα μειωθεί από το επόμενο σχολικό έτος 2019 – 2020. Με την τροπολογία αυτή ικανοποιείται ένα δίκαιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας.

.

Ελληνική Δημοκρατία